over

Hallo, welkom op “Opinie In Pak”. Dit is/wordt mijn uitlaatklep en verzameling van overpeinzingen wat betreft alles wat normaliter “in pak” besproken wordt. We hebben het hier over nieuws maar ook over onderwerpen die vallen tussen ondernemen, marketing, sales, economie, geld en de maatschappij. Je ziet, onderwerpen die normaliter zeker niet zonder op zijn minst een colbertje goed uitgediept zouden moeten worden, nietwaar?

Efin ik ben een 26 jaar oude jongeman (het buitengewone millenial-bouwjaar 1993) en in mijn Tinder profiel staat dat ik een gentleman ben met een ondernemende ondertoon :). Ik vind de huidige tijd enorm fascinerend, er verschuift veel en de ontwikkelingen gaan razend snel. Fascinerend is het dan ook hoe sommige fossielen (politici, bedrijven en doodgewone ezels) zich daar niets van aan lijken te trekken. Waarom is de deur-tot-deur verkoper nog niet uitgestorven en gecremeerd? Dat soort dingen vraag ik me dus af.

Eerlijk is eerlijk ook als jongeman in “the digital age” houd ik ook van Tweed, klassieke automobielen en vakwerk in plaats van de in bulk geïmporteerde liefdeloze plastic prullaria dat in menig huishouden rond dwarrelt. Deze made in China import is big big business, deze tak van sport heeft toch ook al enkele nieuwe Quote 500 lidmaatschappen opgeleverd, maar hebben deze mensen ook passie voor die business? Ik duik graag in van alles wat, als ik het maar leuk vind. Van ondernemen, online marketing, bedrijfsstrategieën of uitzoeken hoe het op snel vernieuwende financiële systeem nu werkt.

Ik heb een jaartje HBO werktuigbouwkunde gestudeerd waarna ik switchte naar de HBO opleiding commerciële economie in Tilburg. Ook heb ik in mijn prille jaren rondgedwaald op het mediapark en daar programma’s bedacht, verhandeld en een heuse talkshow voor RTL Z (mede) gemaakt genaamd Z in Zaken.  Daar heb ik ook gemerkt dat het loont af en toe een kritische vraag te stellen. Menig PR of Sales medewerker kan u vertellen, u wordt vaak voor het lapje gehouden, u bent goedgelovig, zei iemand #Greenwashing?

Nee, ik ben geen immer volgzame ja-knikker maar een optimist met kritische blik en tja ook een gezellig Brabants karakter. Dingen waar ik nog meer blij van word zijn hoge ambities, gedreven mensen en mensen die betrokken zijn bij de maatschappij. Momenteel ben ik bezig met mijn Master Strategic Management aan de Tilburg University.

Menig recruiter stelt maar al te graag de vraag waar wil je over vijf jaar staan. Dat antwoord is knap lastig. Elke kans of mogelijkheid weeg ik af (wil ik nu een Euroknaller of toch maar een Big Tasty?). Heden ten dagen zijn carrières lastig te plannen, dus heb ik deze vraag omgebogen naar een algemene ambitie. Ik wil uit eindelijk iets betekenen voor: mezelf (droombanen zijn o.a. turnaroundmanager of M&A-consultant of toch nog die eigen onderneming), de toekomst (leermeester zijn of gastlessen geven misschien?) en de samenleving (een rol spelen in het lokale bestuur bijvoorbeeld)